1.Statuetka „Dąbrówka” przeznaczona jest dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 2 im. Marii Dąbrowskiej uzdolnionych artystycznie, naukowo, sportowo, wyróżniających się swoją postawą, działalnością społeczną lub charytatywną.
2.Organizacją i przebiegiem uroczystości zajmuje się Samorząd Uczniowski.
3. Przyznanie statuetek odbywa się w każdym roku szkolnym w dwóch kategoriach wiekowych – klasy 4-6 oraz 7-8 i przebiega w kilku etapach.
I etap:
• Ogłoszenie regulaminu (Librus, informacja na godz. wychowawczych)
• Nabór uczniów do różnych kategorii i zapisy w wyznaczonym miejscu
• Zaprezentowanie uczniom i nauczycielom listy kandydatów w poszczególnych kategoriach
II etap (do 10 marca 2025r.):
• Zbieranie prac na wystawę
• Przygotowanie prezentacji scenicznych
• Korekta na liście kandydatów (osoby, które nie przyniosły prac lub nie przygotowały występów scenicznych, zostają skreślone z listy)
III etap (prezentacje kandydatów- 21 marca 2025r. w ramach I Dnia Wiosny)
• Koncert „GALA TALENTÓW”
• Wystawa prac
IV etap (do końca marca)
• Tajne głosowanie w klasach
• Ogłoszenie listy uczniów nominowanych do statuetek
V etap: (do 5 maja 2025r.)
• Przygotowanie przez nominowanych dodatkowego występu i 3 nowych prac na wystawę
VI etap:
• Występ przed publicznością
• Zaprezentowanie prac na tablicach oraz w gablotach na korytarzach szkolnych
• Tajne głosowanie w klasach – wybór 1 kandydata spośród nominowanych (w każdej kategorii)
VII etap: FINAŁ (maj)
• Uroczystość Dąbrówki 2025 – ogłoszenie zwycięzców i wręczenie statuetek
Informacja o poszczególnych etapach i dokładnych terminach będzie pojawiała się na bieżąco w Librusie.
4. Kandydatami do Statuetki są uczniowie klas 4-8, którzy mogą zgłosić się w max 2 kategoriach. Uczeń nie może po raz drugi wystąpić w kategorii, w której otrzymał statuetkę w poprzednich edycjach (dotyczy tej samej kategorii wiekowej).
5. Kategorie nie muszą być co roku takie same. Propozycje mogą składać uczniowie i nauczyciele, a ostateczny spis wraz z kandydatami zostaje podany do wiadomości ogólnej (uczniom) przez Librusa i na godzinach wychowawczych.
6. Statuetki proponowane w ramach Gali Talentów to: Muzyk Roku, Szkolny Słowik, Pomysłowy Dobromir, Artystyczna Dusza, Szkolny Picasso, Wyginam śmiało ciało.
7. Gala Talentów składa się z występów scenicznych oraz wystawy prac plastycznych, technicznych czy rękodzieła lub fotografii.
8. W Gali Talentów biorą udział wszyscy kandydaci do nagrody/statuetki, którzy dostarczyli w wyznaczonym terminie prace i przygotowali prezentację swojego talentu w postaci występu na scenie (np. wiersz, piosenka, scenka, monolog, utwór instrumentalny, taniec, film, prezentacja multimedialna).
9. Prace plastyczne i inne w ramach wystawy muszą być dostarczone do organizatorów w wyznaczonym terminie. Zachęcamy do zbierania swoich prac przez cały rok. Na wystawie można prezentować zarówno prace wykonane podczas lekcji i zajęć dodatkowych, jak i te przygotowane samodzielnie w domu.
10. Kandydaci dostarczają 5 prac (plastycznych, technicznych, fotograficznych), które będą prezentowane na szkolnych korytarzach. Natomiast stanowisko prezentujące robótki ręczne i inne rękodzieła należy przygotować samodzielnie według własnego pomysłu (organizator zapewnia miejsce i stoliki).
11. Występy na scenie oraz filmiki nie mogą być dłuższe niż 2 minuty, a prezentacje muszą się składać z min. 5 slajdów (do 7).
12. Wszyscy uczniowie, którzy po Gali Talentów (w wyniku tajnego głosowania) przeszli do majowego finału, zobowiązani są do przygotowania nowego występu na scenie i uzupełnienia swojej wystawy o 3 nowe prace.
13. Kapituła zastrzega sobie możliwość połączenia kategorii wiekowych lub nieprzyznania statuetki, jeśli w danej kategorii pojawi się tylko 1 kandydat. Kapituła może również przyznać statuetkę, jeśli ten 1 kandydat wykaże się wyjątkowym talentem zasługującym na wyróżnienie i uznanie. Jeśli w danej kategorii jest 2 lub 3 kandydatów, są oni automatycznie (bez pierwszego głosowania) nominowani do finału, ale muszą przygotować tak jak pozostali nowy występ lub nowe prace.
14. Zespoły przedmiotowe nauczycieli mogą zgłosić swoich kandydatów do statuetki w kategoriach nieujętych w spisie (np. sportowych, naukowych, społecznych, za szczególną postawę budzącą uznanie społeczności szkolnej lub środowiska). O przyznaniu takiej statuetki decyduje ostatecznie Rada Pedagogiczna.
15. Głosowanie w klasach jest tajne i odbywa się w 2 kategoriach wiekowych.
16. Ogłoszenie wyników i wręczenie statuetek ma miejsce podczas uroczystego finału ”Dąbrówki 2025” połączonego z obchodami Święta Patrona Szkoły (maj).
17. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany terminów z przyczyn od nich niezależnych.