Plastyczno – multimedialny konkurs biblioteki szkolnej
„Rola zwierząt w życiu człowieka”
z okazji
Światowego Dnia Dobroci dla Zwierząt
REGULAMIN KONKURSU
Biblioteka szkolna zaprasza uczniów do wzięcia udziału w konkursie na temat zwierząt.
Konkurs ma na celu przybliżenie dzieciom i młodzieży roli zwierząt w ich najbliższym i dalszym otoczeniu człowieka oraz rozwijanie zainteresowań plastycznych i informatycznych.
Cele konkursu:
- Kształtowanie u dzieci i młodzieży poczucia odpowiedzialności za otaczającą nas przyrodę.
- Przybliżenie zależności i wzajemnych relacji między zwierzętami i ludźmi.
- Rozwijanie wrażliwości ekologicznej, estetycznej i artystycznej.
- Wykorzystanie komputera i Internetu jako źródeł informacji i samokształcenia.
- Eksponowanie dokonań artystycznych dzieci i młodzieży.
- Kształtowanie umiejętności selekcji potrzebnych informacji,
- Wdrażanie do korzystania z różnorodnych źródeł informacji z poszanowaniem praw autorskich.
Hasło przewodnie konkursu:
,,Mrówka, piesek, kura, słoń, pszczółka, świnka……. zwierzaczkowa to rodzinka.
Ludzie o tę rodzinkę dbają, bo pożytek i radość z nich wielką mają”
Uczestnicy konkursu:
Do konkursu organizatorzy zapraszają dzieci i młodzież ze Szkoły Podstawowej Nr 2 w Ostrzeszowie. Udział w konkursie jest dobrowolny, a uczestnicy dostarczają prace do biblioteki indywidualnie (bez angażowania nauczycieli, wychowawców).
Tematykę konkursu można przedstawić dwoma sposobami:
Uczniowie klas I – III:
- praca plastyczna wykonana w dowolnej technice
Uczniowie klas III – VIII:
- prezentacja multimedialna
Zasady konkursu:
A. Konkursowe prace plastyczne mogą być wykonane w dowolnej technice ( np. malarstwo, rysunek, wyklejanka, techniki mieszane, makieta, książeczka) .
- Prace muszą być wykonywane indywidualnie i SAMODZIELNIE.
- Prace konkursowe muszą posiadać informację o autorze ( imię i nazwisko, klasa )
B. Prezentacja multimedialna zgłoszona do konkursu powinna być wykonana w programie PowerPoint (pakiet programu Microsoft Office) bądź w programie Impress (pakiet OpenOffice).
- Jako nazwę plików należy wpisać swoje nazwisko i imię.
- Na pierwszym slajdzie należy zamieścić tytuł i nazwisko autora prezentacji.
- W prezentacji powinny być zawarte informacje o wykorzystywanych materiałach źródłowych.
- Praca multimedialna powinna zawieraćminimum- 5, maksimum - 15 slajdów
Miejsce i termin składania prac:
- Prace plastyczne i prezentacje należy dostarczyć w wyznaczonym terminie do biblioteki szkolnej.
- Prezentacje multimedialne można dostarczyć na płycie CD lub pendrive do biblioteki szkolnej - organizatora konkursu lub przesłać na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Prace przyjmowane będą do dnia 20.11.2020r.
- Wyniki ogłoszone zostaną 30.11.2020r.
Kryteria oceny prac konkursowych:
- Wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły i na drzwiach biblioteki, a najlepsze prace zostaną nagrodzone oraz umieszczone na szkolnej stronie internetowej.
- Prace zostaną nagrodzone w dwóch kategoriach wiekowych kl. I-III oraz kl. III-VIII.
Komisja będzie najwyżej oceni prace:
- które temat ujęły w sposób interesujący i przyciągający uwagę,
Zwróci także na uwagę na:
- estetykę,
- samodzielność pracy,
- zawartość prezentacji,
- grafikę i całą szata graficzna,
- efekt wizualny,
- przejrzystość,
- techniczną poprawność wykonania.
Na uczestników konkursu czekają nagrody.
Przystępujący do konkursu uczestnik akceptuje postanowienia powyższego Regulaminu. Akceptacja powyższego regulaminu wiąże ze sobą prawo do późniejszego wykorzystania prac przez szkołę i zamieszczenie jej na stronie internetowej i Facebooku szkoły.
Organizator – biblioteka szkolna