Smaller Default Larger

Proszę podać dane kontaktowe.

Pola z * są wymagane.

Postaramy się skontakować w najbliższym czasie, w celu udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania.

 

 

Imię i nazwisko: ………………………………………………………       Kl. 5….        Data: …………            Punkty: …./16

Zadanie 1

Połącz przezwiska/nazwiska z imionami.                                                                            2/          

Jossi                                                                     Sucharek

Karol                                                                    Królowa gołębi

Jonatan                                                                Złoty kogut

Sofia                                                                    Lew

Zadanie 2

Zaznacz A, B, C lub D.                                                                                                                  2/

Kim Jonatan był dla Karola:

A) przyjacielem                                 B) kuzynem

C) bratem                                          D) wrogiem

Jakim zwierzęciem była Katla:

A) wilkiem                                         B) smokiem

C) panterą                                        D) wężem                         

Zadanie 3

Napisz, których postaci dotyczą poszczególne opisy.                                                    3/

Był wielkim wężem mieszkającym w wodospadzie Karma.

………………………………………………….

Karol uważał go za zdrajcę. Był świetnym myśliwym.

………………………………………………….

Była dowódcą Doliny Wiśni. Hodowała gołębie.

………………………………………………….

Zadanie 4                                                                                                                                         2/

Dokończ zdania.

………………….. wybudował mur wokół Krainy Dzikich Róż i zniewolił jej mieszkańców.

………………….. była samotną staruszką mieszkającą niedaleko wodospadu Karma.

Zadanie 5                                                                                                                                         3/

Uporządkuj wydarzenia w kolejności chronologicznej.

…….. bitwa z Tengilem

…….. wyruszenie Karola na wyprawę za Jonatanem

……. Uwolnienie Orwara

……. Spotkanie braci w zagrodzie jeźdźców

Zadanie 6                                                                                                                                         2/

Uzupełnij.

Jonatan uratował swego brata z ………………… .

Hubert był miłym staruszkiem mieszkającym w …………………………………………………………………. .

Zadanie 7

Podkreśl właściwe dokończenie zdania.                                                                                             1/

Po śmierci dostajesz się do :

A) Nigdzie

B) Nangijali

C) Anglii

D) Wilczej jamy

Zadanie 8

Napisz 3-4 zdania jak podobała ci się lektura.                                                                   1/

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

 

 

Spotkanie z Karmem

 

Pewnego deszczowego dnia byłem sam w domu i oglądałem różne programy w telewizji. Zmęczony i znudzony musiałem na chwilę przysnąć i miałem dziwny sen.

Śniło mi się, że znalazłem się w krainie Nangijali. Spacerowałem wśród tamtejszych lasów i gór. Wszystko wydawało się bardzo spokojne i piękne. Zachwycony tym krajobrazem szedłem wciąż dalej i dalej, aż nagle znalazłem się nad bardzo dziwnym wodospadem. Woda z niego spadała wprost do rzeki, która była prawie czarna i mocno wzburzona. Idąc wzdłuż niej,  dotarłem do miejsca, gdzie spływała woda. Było to ogromne jezioro, w którym zauważyłem dziwną i wielką postać. Jak najszybciej chciałem tam dotrzeć i zobaczyć,  co takiego kryje się w jeziorze. Wszystkie ścieżki prowadzące do tego miejsca okazały się strome i skaliste, więc musiałem długo szukać bezpiecznego zejścia. Gdy tam dotarłem, czułem coraz większy strach i przerażenie, ponieważ okolica zrobiła się bardziej mroczna i straszna. I nagle, po raz drugi, ukazała mi się ta sama postać. Kiedy podszedłem bliżej,  z jeziora wyłonił się ogromny potwór w kształcie węża. Byłem przerażony. On zobaczył, że się boję i odezwał się do mnie ludzkim głosem:

- Kim jesteś człowieku i po co tu przyszedłeś?- zapytał wąż.

- Jestem Filip i byłem ciekawy, kto pływa w tym jeziorze. A ty jak się nazywasz? – odpowiedziałem.

- Nazywam się Karm, a ty nie musisz się mnie bać, bo nic ci nie zrobię. Jedynym moim przeciwnikiem jest smok Katla i to jej nienawidzę, ponieważ takiego stworzyła mnie dobra wróżka, abym pomógł ludziom w pozbyciu się złego potwora - powiedział Karm.

Po tych słowach odpłynął, a ja przestałem się bać. Wąż był cały pokryty łuskami, które w świetle błyszczały jak kolorowe światełka. Potrafił oddychać pod wodą, ponieważ miał ogromne skrzela wyglądające jak skrzydła. Jego ogromna paszcza zakończona była wielkimi zębami. Zauważyłem, że mieszka w jeziorze, a do rzeki codziennie przepływa, jakby czekając na coś lub kogoś. Obserwując Karma, domyśliłem się, że poluje na znienawidzoną Katlę i dlatego czyha na nią pod wodospadem.

Nagle wszystko zaczęło znikać, a ja się przebudziłem. Zrozumiałem, że wszystko to było dziwnym snem, dlatego postanowiłem, że kiedyś opowiem go kolegom.

 

powrót

Rekwizyty:

--------------

1) plansza

2) 4 pionki

3) kostka do gry

Każdy z graczy wciela się w jedną z postaci książki „Braca Lwie Serce”. Ten kto pierwszy przejdzie przez cały, pełen różnych wydarzeń tor gry i postawi swój pionek na srebrnej drodze do ostatniego domku, zostaje zwycięzcą.

Przygotowanie do gry:

Każdy wybiera pionek. Grę rozpoczyna najmłodszy z graczy. Rozpoczynający grę rzuca kostką i przesuwa swój pionek po torze zgodnie z ilością wyrzuconych oczek, zaczynając od pola 1. Na wejście do gry trzeba wyrzucić 1. Wyrzucanie 6 w trakcie gry daje natomiast prawo do ponownego rzutu kostką.

Znaczenie pól:

1.   Pole startu – wyrzucenie kostką „1” lub „6”

3.   Żołnierze Tengila zatrzymali cię przy bramie stoisz 1 kolejkę

5.   Tengil chce dać cię do groty Katli lecz jeden z ludzi z Doliny Dzikich Róż staje w twojej obronie masz dodatkowy rzut kostką

8.   Miły staruszek Mateusz ugościł cię w swoim domu i dał zupy jedziesz 4 pola do przodu

12. Spotkałeś swojego brata u Mateusza jedziesz 1 pole do przodu

15. O nie spotkałeś Katlę cofasz się na pole Start

20. Miły Jossi zaprasza cię do karczmy Złoty Kogut masz dodatkowy rzut kostką

28. Gołębie Sofii przekazały ci wiadomość z Doliny Dzikich Róż która mówiła, że Orwar został uwięziony w grocie Katli stoisz 2 kolejki

32. Odkryłeś kto jest zdrajcą  jedziesz o 2 pola do przodu

35. Uratowałeś Soffię przed zdrajcą masz dodatkowy rzut kostką

40. Uratowałeś Orwara z groty Katli, gonią cię żołnierze Tengila przesuwasz się o 10 pól do tyłu

43. Karol i Jonatan zaprosili cię do Zagrody Jeźdźców jedziesz 2 pola do przodu

45. Nastał dzień walki  zostałeś nowym panem Katli masz dodatkowy rzut kostką

49. Odprowadzasz Katlę na jej skałę, nagle magiczny róg wpada ci do wodospadu Karma cofasz się na pole 12

51. Uciekasz przed rozwścieczoną  Katlą, ale zabija ją wąż Karm  jedziesz 5 pól do przodu

53. Płomyk z ognia smoka poparzył cię stoisz 1 kolejkę

60. Skaczesz w przepaść by dostać się do Nangilimy – przesuwasz się o 1 pole do przodu

64. Przechodzisz na srebrną ścieżkę prowadzącą do domku – wow, jesteś w Nangilimie u Mateusza, zakończyłeś przygodę w Nangijali.

Wygrałeś!

powrót